• Na een hele lange voorbereiding was het dat eindelijk zover: Het 75 jarig jubileumfeest van VVI. De weersvoorspellingen kwamen deze keer uit en dus hebben we 3 dagen lang perfect weer gehad voor het feest wat in zijn geheel buiten gevierd kon worden.

Op donderdagavond werd er begonnen met een strijd tussen teams, bestaande uit spelers en speelsters van alle teams van VVI. Dit gebeurde niet alleen op de voetbalvelden maar ook elders in Idskenhuizen. Er werd fanatiek mee gedaan en het mooie was dat het niet alleen op behendigheid  aan kwam maar soms ook op logisch nadenken en zelfs zangkunsten. Leuk om te constateren dat er ook zangtalent bij VVI aanwezig is. Na afloop vanzelfsprekend muziek met DJ IMRA en een hapje en drankjes waarna bijna iedereen huiswaarts ging, behalve dan een aantal camping gasten die nog lang geen zin hadden om te gaan slapen en lekker lang voor hun tent van de zomerse avond konden genieten.

Op vrijdagochtend was er eerst een lekker ontbijt voor deze vakantiegangers. Daarna gingen commissie leden en andere vrijwilligers door met de voorbereidingen. De oplegger werd dichterbij gezet, er werden toiletwagens geregeld, schermen opgesteld , vlaggen en lampjes opgehangen etc. etc. Alles was op tijd klaar voor de VVI quiz die op deskundige wijze door Frans was geregeld. Maar liefst 21 deelnemende teams zorgden voor een heerlijke sfeer, vooral toen tijdens de laatste ronde er muziekfragmenten moesten worden geraden. Het filmpje dat later rondging op de diverse media spreekt voor zich.

Voor de liefhebbers: bekijk hier de antwoorden / uitslag van de VVI quiz!

Na de quiz was het natuurlijk weer tijd voor DJ IMRA en bleef het nog lang gezellig op het ā€œfestivalterreinā€.  Toen de avond officieel was afgelopen vertrok er weer een groep richting camping alwaar, volgens ingewijden, pas rond 5 uur de luiken dicht gingen. ( it wie al wer ljocht)

Zaterdagochtend was het eerst de beurt aan de jeugd. Tevens was er koffie met gebak voor elk ere lid / lid van verdienste van VVI. Natuurlijk was er voor alle kinderen patat en ijs na afloop voor iedereen die naar huis ging een VVI-bidon. ā€˜s Middags mochten de senioren aan de bak tijdens het mixtoernooi en toen was het tijd voor wat in een normaal seizoen ā€œde familiedagā€ wordt genoemd. Springkussens voor de jeugd en muziek voor  de volwassenen, deze keer naast DJ IMRA een echte band. Marhoejitjim ( voorheen de Sint Nykster band) begon rond een uur of 4 te spelen. Al snel waren ze even alle aandacht kwijt want er cirkelde opeens een vliegtuigje boven het terrein met de tekst: DE HARDE KERN FELICITEERT VVI. Er ging een gejuich en applaus op en het zorgde voor kippenvel bij menig VVI fan. Geweldig  bedankt hiervoor mannen!

Rond een uur of 5 kreeg Hans Hak van de KNVB de gelegenheid om VVI te feliciteren en een jubileumvlag te overhandigen. Toen was de eerste selectie aan de beurt. Eerst werd Hans Neuenschwander bedankt voor alle bewezen diensten en toen was daar het moment dat Foeke in het zonnetje werd gezet. Er werd een filmpje getoond waarop vele trainers aan het woord kwamen maar het hoogtepunt was toch wel het loflied dat voor hem werd gezongen. Op de wijze van ons clublied zongen de mannen dat Foeke grote klasse was maar ook een beetje gek,  sa ist mar krekt. Houd het daar maar eens droog bijā€¦.

Nu ging het feest pas echt los en zorgde de band ervoor dat het een onvergetelijke avond werd afgesloten met een prachtig vuurwerk. Dat was het sein om Ć³f naar huis te gaan Ć³f naar de camping. Het bleef nog lang onrustig op het B veld waar een grote groep kampeerders het feestje nog lang door vierde. Een oudgediende zei de volgende dag:ā€ Ik hie it AmelĆ¢n gefoel op it B fjild, geweldich ā€œ.

Zondagochtend 10 uur moest er worden opgeruimd ( en eerst ontbeten, natuurlijk). Vele handen maken licht werk en rond een uur of half 1 was er amper een spoor van het feest meer te ontdekken.

Rest mij niets meer dan vanaf deze plek iedereen te bedanken die op welke wijze dan ook heeft meegeholpen aan het slagen van dit feest. Natuurlijk gaat een groot woord van dank uit naar de leden van de jubileumcommissie die er echt heel veel tijd en energie in hebben gestoken maar het was het meer dan waard. Verder zijn er zoveel mensen die , hoe klein dan ook, een steentje hebben bijgedragen en die ook we beslist niet willen vergeten,. Immers een puzzel is pas klaar als ook het kleinste stukje is gelegd !! Allemaal hartelijk bedankt ! Ook de sponsoren verdienen nogmaals aandacht vandaar dat ze hieronder nogmaals worden vermeld.

VVI kan met grote trots terug kijken op een fantastisch jubileumfeest.